پیشنهادی را بر اساس انتظاراتی که نسبت به قیمت شرکتهای رقیب دارد و نه بر مبنای رابطه دقیق قیمت با هزینههای شرکت یا تقاضای موجود تعیین میشود.
روش های قیمتگذاری مورد بحث در مرحله قبل، باعث میشوند که دامنه قیمتهایی که شرکت میتواند انتخاب کند محدود شود و به قیمت نهایی برسد. البته شرکت هنگام انتخاب قیمت نهایی ناگزیر است عوامل دیگر تاثیر گذار را نیز مورد توجه قرار دهد. برخی از این عوامل تاثیرگذار عبارتند از: قیمتگذاری بر مبنای روانشناسی، سایر اجزای آمیزه بازاریابی تاثیرگذار بر قیمت، سیاستهای قیمتگذاری شرکت و اثر قیمت بر سایر گروهها.(کاتلر، 1384: 121)
2-3 روش ها و ملاحظات قیمت گذاری
این مطلب را هم بخوانید :
معرفی ۹ ابزار رایگان تست ریسپانسیو سایت - مرکز آموزش علمی-کاربردی کاویان
خارجی زیادی بر تصمیمات قیمت گذاری یک