اثرات تلویزیون بر کودکان و نوجوانان ……………………………………………………………………….
الف – رابطه رشد شناختی کودکان با ادراک برنامههای تلویزیون ………………………………………
ب – رابطه رشد شناختی کودکان باادراک آگهیهای تلویزیون ………………………………………….
ج – تلویزیون و دشواریهای رفتاری ………………………………………………………………………….
د- تلویزیون و اثرات منفی آن بر تحصیل کودکان ……………………………………………………………
چ- تلویزیون و اثرات منفی بر تخیلات کودکان ………………………………………………………………
ح- چرا کودکان و نوجوان تلویزیون تماشا میکنند ………………………………………………………..
خ- تماشای تلویزیون با هدف یادگیری ……………………………………………………………………..
چ- تلویزیون درحکم مصاحب …………………………………………………………………………………
هـ – تماشای تلویزیون برای فرار از واقعیتها ……………………………………………………………..
تماشای تلویزیون برای بیداری و تحریک ……………………………………………………………………
تماشای تلویزیون برای کسب اطمینان خاطر و آرامش …………………………………………………..
اثرات منفی و مثبت تلویزیون بر کودکان ونوجوانان در افزایش پرخاشگری …………………………….
تلویزیون و کودکان مطالعه تجربی تاثیرات تلویزیون بر نوجوانان …………………………………………
تلویزیون در زندگی جوانان ؟؟ مالتزک ؛ هامبورگ ( 1959) ……………………………………………..
دلایلی برای بیزاری جستن از تلویزیون …………………………………………………………………..
تاثیر تلویزیون ازدیدگاه روانشناسی ……………………………………………………………………….
برون فکنی ………………………………………………………………………………………………….
خانم هیمل وایت ……………………………………………………………………………………………
از دیدگاه جامعه شناسان …………………………………………………………………………………
از دیدگاه اخلاق و اجتماعی ………………………………………………………………………………
نقش رسانههای جمعی در اجتماع ……………………………………………………………………..
نتیجه ………………………………………………………………………………………………………..
نتیجه آخر مطلب …………………………………………………………………………………………..
پیشنهادات عبارتند از ……………………………………………………………………………………..
مشکلات تحقیق …………………………………………………………………………………………..
چکیده:
بسیاری از دانش پژوهان، متفکران و مصلحان اجتماعی عصر حاضر را با نام های متفاوتی چون «عصر تکنیک»، «عصر ارتباطات» «دهکده جهانی» و رهبری از راه دور نامیده اند البته رهبری از راه دور نه تنها در مورد ماهواره ها و فضا پیماها صادق است، بلکه هدایت از مسافت دور به وسیله رسانه های گروهی در مورد انسان نیز صدق می کند.
تا قرن 20، رهبری و ارشاد انسان رویا رو و بر اساس ارتباط بود، در صورتی که در عصر حاضر ارتباطات یک طرفه و از راه دور صورت می گیرد. به طوری که بین شنونده و گوینده، یا بهتر بگوییم بین موثر و متاثر به طور نسبی فاصله زیادی وجود دارد. برخی معتقدند که رسانه های گروهی دارای چنان قدرتی هستند که می توانند نسلی تازه در تاریخ بشر پدید آورند، نسلی که با نسل های پیشین بسیار متفاوت است.
لارو سفلدومرتن (Lazerseld & Merton) در تشریح این عقاید متفکران می نویسند:
«وسایل ارتباط جمعی جدید ابزاری بس نیرومندند که می توان از آن در راه خیر و شر با تاثیری شگرف سود برد و چنانچه کنترل مطلوب وجود نداشته باشد، امکان استفاده از این وسایل در راه شر بیشتر از خیر آن است.
تقریباً در اکثر کشورها، به ویژه کشورهای در حال رشد تعداد نسل جوان بیشتر و دلبستگی آنان بر رسانه های جمعی فزونتر است. تحقیقات انجام شده در شهر تهران، حاکی از آن است که بیشتر تماشا کنندگان تلویزیون کودکان زیر 15 ساله و بعد از آنان بانوان خانه دار و سپس جوانان بیشتر از 15 سال هستند.
امروزه بررسی اثرات این وسایل از پیچیده ترین مباحث انحرافات اجتماعی است. به همین دلیل، جامعه شناسان در صحت نتایج و پژوهش هایی از این قبیل، تردید
این مطلب را هم بخوانید :
شرایط ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 98
نشان می دهند. البته علیرغم تاثیر انکار ناپذیر رسانه های جمعی در آموزش فرهنگ سازی، القاء عقیده و غیره باید اذعان داشت که در زمینه اثر این وسایل در رفتار انسان، تحقیقاتی بعمل آمده است که البته تحقیقاتی که بتواند اثرات تلویزیون سینما و مطبوعات را در انحراف و بزهکاری جوانان در کشور ثابت کند بسیار کم است در این تحقیق تاثیرات رسانه هایی تصویری چون تلویزیون، بر رفتار کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرار می گیرد.
مقدمه:
از دیرباز ارتباط، برقراری ارتباط و انتقال پیام به مخاطبان مورد توجه جوامع بشری بوده و می باشد از زمانیکه انسان به فکر ایجاد ارتباط با همنوعان خود افتاد در صدد برآمد تا ابزار آن را شناخته و بدست آورد تا بوسیله آن از موقعیت انسانهای دیگر با خبر شود به همین منظور ابتدا از کشیدن تصاویر روی سنگها و تنه های درخت و بعد گفتار و نوشتار با یکدیگر ارتباط برقرار می کردند ولی به همان شکل باقی نماند و رفته رفته بر حسب نیاز جامعه پیشرفت می کرد و تحولات عظیمی در آن رخ می داد.
از عوامل بسیار مهمی که باعث گسترش روابط از لحاظ تجاری و تبادل فرهنگی گردید بوجود آمده راه های ارتباطی بین روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ بودن با نزدیک شدن مسیر شهرها و روستاها روابط