4-1-9- مقایسه آمارتصادفات میدان قیام یکسال قبل و بعد از اصلاح هندسی. 80
4-1-10- مقایسه آمار تصادفات میدان آزادگان (مهمانسرا) یکسال قبل وبعد از اصلاح. 81
4-1-11- مقایسه آمار تصادفات میدان خرمشهر یکسال قبل وبعد از اصلاح. 82
4-1-12- مقایسه آمارتصادفات میدان دولت یکسال قبل وبعداز اصلاح. 83
4-1-13- مقایسه آمارتصادفات میدان 17 شهریور یکسال قبل وبعداز اصلاح. 84
4-1-14- مقایسه آمارتصادفات تقاطع جوادیه یکسال قبل وبعداز اصلاح. 85
4-1-15- مقایسه آمار تصادفات تقاطع همت یکسال قبل و بعد از اصلاح. 86
4-1-16- مقایسه آمارتصادفات تقاطع استقلال- 32متری یکسال قبل و بعداز اصلاح. 87
4-1-17- مقایسه آمارتصادفات تقاطع شهربازی یکسال قبل وبعداز اصلاح. 88
4-1-18- مقایسه آمار تصادفات تقاطع خوشی یکسال قبل و بعد از اصلاح. 89
4-1-19- مقایسه آمار تصادفات تقاطع شهرداری یکسال قبل وبعد از اصلاح. 90
4-2- تحلیل فرضیات.. 91
فصل پنجم نتیجه گیری.. 98
5-1- نتیجهگیری.. 99
5-2- پیشنهادات: 103
منابع. 104
ضمائم. 108
فهرست جداول
عنوان…………………………………………………………………………………….. صفحه
جدول1-1-آمارتعدادتصادفات،مجروحین،فوت شدگان وهزینه سالیانه بین سالهای1385-1376. ………………. 3
جدول2-1-حجم تردد ساعتی شبانه به صورت درصدی از متوسط تقاضای ترافیک روزانه………………………….. 37
جدول 2-2- معیارهای کنترل نیاز به چراغ راهنمایی بر اساس 2009 MUTCD …………………………………….. 39
جدول 2ـ3ـ اطلاعات لازم برای مقدار دهی به معیارهای MUTCD2009………………………………………………. 40
جدول2ـ4اطلاعات لازم برای ارزیابی معیارهایMUTCD2009برای کنترل حرکت درچندجهت………………. 42
جدول 2-5- نحوه تعیین نیاز به ممنوعیت پارک در حاشیه خیابان…………………………………………………………….. 45
جدول 2-6- نحوه تعیین شعاع قوس ساده گردش به راست……………………………………………………………………… 48
جدول4-1- جدول توزیع فراوانی تعداد وقوع تصادفات قبل ازانجام اصلاحات هندسی (1/4/87 -31/3/88)……….. 70
جدول4-2- جدول توزیع فراوانی تعداد وقوع تصادفات قبل ازانجام ا صلاحات هندسی (1/4/87 -31/3/88) 71
جدول4-3-جدول توزیع فراوانی تعدادوقوع تصادفات قبل ازانجام اصلاحات هندسی(1/4/87 -31/3/88). 72
جدول4-4-جدول توزیع فراوانی تعدادوقوع تصادفات قبل ازانجام اصلاحات هندسی(1/4/87 -31/3/88). 74
جدول4-5- جدول توزیع فراوانی تعدادوقوع تصادفات بعدازا نجام اصلاحات هندسی(1/4/88-31/3/89). 75
جدول 4-6- جدول توزیع فراوانی تعدادوقوع تصادفات بعدازا نجام اصلاحات هندسی(1/4/88-31/3/89) 77
جدول 4-7- جدول توزیع فراوانی تعدادوقوع تصادفات بعدازا نجام اصلاحات هندسی(1/4/88-31/3/89) 78
جدول4-8-جدول توزیع فراوانی تعدادوقوع تصادفات بعدازانجام اصلاحات هندسی(1/4/88 -31/3/88).. 79
جدول4-9- جدول آمار مقایسه ای تصادفات میدان قیام یکسال قبل وبعدازاصلاح هندسی ……………………….. 80
جدول4-10-جدول آمارمقایسه ای تصادفات میدان آزادگان یکسال قبل و بعدازاصلاح هندسی…………………. 81
جدول4-11-جدول آمار مقایسه ای تصادفات میدان خرمشهریکسال قبل وبعدازاصلاح هندسی…………………. 82
جدول4-12- جدول آمار مقایسه ای تصادفات میدان دولت یکسال قبل وبعد از اصلاح هندسی…………………. 83
جدول4-13-جدول آمارمقایسه ای تصادفات میدان17شهریور یکسال قبل وبعدازاصلاح هندسی……………….. 84
جدول4-14-جدول آمارمقایسه ای تصادفات تقاطع جوادیه یکسال قبل وبعدازاصلاح هندسی……………………. 85
جدول4-15- جدول آمارمقایسه ای تصادفات تقاطع همت یکسال قبل و بعدازاصلاح هندسی……………………. 86
جدول4-16-جدول آمارمقایسه ای تصادفات تقاطع استقلال-32متری یکسال قبل وبعدازاصلاح هندسی……. 87
جدول4-17-جدول آمارمقایسه ای تصادفات تقاطع شهربازی یکسال قبل وبعداز اصلاح هندسی……………….. 88
جدول4-18- جدول آمار مقایسه ای تصادفات تقاطع خوشی یکسال قبل وبعدازاصلاح هندسی…………………. 89
جدول4-19- جدول آمارمقایسه ای تصادفات تقاطع شهرداری یکسال قبل وبعدازاصلاح هندسی……………… 90
جدول 4-20- آزمون ویلکاکسون مقایسه میزان تصادفات قبل و بعد از انجام اصلاح هندسی…………………….. 91
جدول 4-21- آزمون ویلکاکسون مقایسه میزان تصادفات قبل و بعد از انجام اصلاح هندسی از نظر برخورد. 92
جدول 4-22- آزمون ویلکاکسون مقایسه میزان تصادفات قبل و بعد از انجام اصلاح هندسی از نظر علت برخورد93
جدول 4-23- آزمون ویلکاکسون مقایسه میزان تصادفات قبل و بعد از انجام اصلاح هندسی از نظر زمان برخورد94
جدول 4-24- آزمون ویلکاکسون مقایسه میزان تصادفات قبل و بعد از انجام اصلاح هندسی از نظر نحوه برخورد95
فهرست اشکال و نمودار
عنوان…………………………………………………………………………………………. صفحه
نمودار4-1-نمودار توزیع فراوانی تعدادوقوع تصادفات قبل ازانجام اصلاحات هندسی(1/4/87 -31/3/88)……….. 70
نمودار4-2- نمودار توزیع فراوانی تعدادوقوع تصادفات قبل ازانجام اصلاحات هندسی(1/4/87 -31/3/88)………. 71
نمودار 4-3-نمودار توزیع فراوانی تعدادوقوع تصادفات قبل ازانجام اصلاحات هندسی (1/4/87 -31/3/88)……… 73
نمودار 4-4-نمودارتوزیع فراوانی تعدادوقوع تصادفات قبل ازانجام اصلاحات هندسی (1/4/87 -31/3/88)………. 74
نمودار 4-5- نمودارتوزیع فراوانی تعدادو قوع تصا دفا ت بعدازانجام اصلاحات هندسی (1/4/88-31/3/89)……. 76
نمودار 4-6-نمودار توزیع فراوانی تعدادوقوع تصادفات بعدازا نجام اصلاحات هندسی (1/4/88-31/3/89)………. 77
نمودار 4-7- نمودار توزیع فراوانی تعدادوقوع تصادفات بعدازانجام اصلاحات هندسی (1/4/88-31/3/89)………. 79
نمودار4-8- نمودارتوزیع فراوانی تعدادوقوع تصادفات بعداز انجام اصلاحات هندسی (1/4/88 -31/3/88)………. 80
نمودار 4-9- نمودارآمارمقایسه ایی تصادفات میدان قیام یکسال قبل وبعداز اصلاح هندسی………………………………… 81
نمودار 4-10- نمودارآمارمقایسه ایی تصادفات میدان آزادگان یکسال قبل وبعداز اصلاح هندسی………………………… 81
نمودار 4-11- نمودارآمارمقایسه ایی تصادفات میدان خرمشهریکسال قبل وبعدازاصلاح هندسی…………………………. 82
نمودار 4-12- نمودارآمار مقایسه ایی تصادفات میدان دولت یکسال قبل و بعد از اصلاح هندسی………………………… 83
نمودار 4-13- نمودارآمارمقایسه ایی تصادفات میدان17شهریوریکسال قبل وبعدازاصلاح هندسی……………………….. 84
نمودار 4-14- نمودارآمارمقایسه ایی تصادفات تقاطع جوادیه یکسال قبل وبعدازاصلاح هندسی…………………………… 85
نمودار 4-15- نمودار آمار مقایسه ایی تصادفات تقاطع همت یکسال قبل و بعد از اصلاح هندسی……………………….. 86
این مطلب را هم بخوانید :
نمودار4-16-نمودارآمارمقایسه ای تصادفات تقاطع استقلال-32متری یکسال قبل وبعدازاصلاح هندسی………………. 87
نمودار 4-17- نمودارآمارمقایسه ایی تصادفات تقاطع شهربازی یکسال قبل وبعدازاصلاح هندسی………………………… 88
نمودار 4-18- نمودارآمارمقایسه ایی تصادفات تقاطع خوشی یکسال قبل وبعدازاصلاح هندسی…………………………… 89
نمودار 4-19- نمودارآمارمقایسه ایی تصادفات تقاطع شهرداری یکسال قبل وبعدازاصلاح هندسی……………………….. 90
شکل 2ـ1 مراحل فرایند مدیریت سیستم…………………………………………………………………………………………………………. 30
شکل 2ـ2 استفاده از چراغ راهنمای چشمکزن……………………………………………………………………………………………….. 37
شکل 2ـ3 تقاطع طرح اندونزیایی…………………………………………………………………………………………………………………….. 56
شکل 2-4- جداکنندههای میانی……………………………………………………………………………………………………………………… 57
عکس4-1-میدان خرمشهر پس ازاصلاح هندسی…………………………………………………………………………………………….. 83
عکس4-2- عملیات اجرایی افزایش عرصه میدان دولت…………………………………………………………………………………… 84
عکس4-3- تقاطع17شهریور پس از اصلاح هندسی…………………………………………………………………………………………. 85
عکس4-4- تقاطع همت پس ازاصلاح هندسی…………………………………………………………………………………………………. 87
عکس4-5- اصلاح هندسی تقاطع استقلال- 32متری 88
وجود انواع تخلفات ترافیکی سواره و پیاده از مشکلات حاد بسیاری از شهرهای دنیاست. براساس آمار و اطلاعات موجود، میزان تخلفات ترافیکی و در نتیجه آن تصادفات منجر به فوت در جوامعشهری کشورهای در حال توسعه نسبت به کشورهای توسعهیافته بیش از بیست برابر میباشد. این در شرایطی است که میزان اختلاف در حال افزایش است(محمودزاده وهمکاران.1384).
تحقیقات انجام شده نشان میدهد که علت تصادفات حاصل تداخل پیچیده عوامل مربوط به وسیلهنقلیه، عواملانسانی، جاده و محیط آن است. هر یک از این عوامل ریشهها و طبیعتهای خاص خود را دارد و تحقیق در مورد آنها امری دشوار و دقیق میباشد رویکرد مرسوم در پرداختن به ایمنیراه در قالب سه شاخه زیر انجام میگیرد: