2 – 3 – 3 تاریخچه و وضعیت ساختاری 57
2 – 3 – 4 مدیریت تدارکات و امورکالای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب 58
2 – 3 – 5 تاریخچهی سازمان تدارکات و امورکالای شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب 58
2 – 3 – 6 خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه، مدیریت تدارکات و امور کالا 60
2 – 3 – 7 عمده وظایف مدیریت تدارکات کالا 61
2 – 3 – 8 ساختار سازمانی وزارت نفت (کالای نفت تهران) و مدیریت خرید 64
فصل سوم : روش و قلمرو پژوهش 74
3 – 1 مقدمه 75
3 – 2 نوع تحقیق 76
3 – 3 جامعه آماری 76
3 – 4 روش و ابزار گرد آوری اطلاعات 77
3 – 5 اعتبار (روایی) پرسشنامه تحقیق 78
3 – 6 پایایی پرسشنامه تحقیق 78
3 – 7 روش تجزیه و تحلیل دادهها وآزمون فرضیهها 80
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیهها 81
4 – 1 مقدمه 82
4 – 2 تجزیه و تحلیل توصیفی یافته های مرتبط با شخصیت شناسی نمونه آماری 83
4 – 2 – 1 : جنسیت 83
4 – 2 – 2 میزان تحصیلات 84
4 – 2 – 3 سابقه ی کار 85
4 – 2 – 4 سن پاسخ دهندگان 86
4 – 2 – 5 پست سازمانی 87
4 – 2 – 6 نوع کار 88
4 – 2 – 3 تجزیه و تحلیل توصیفی یافته های مرتبط با متغیرهای پژوهش 88
4 –3 – 1 متغییر تأمین به موقع کالا 89
4 –3 – 2 متغییر تمرکز 90
4 –3 – 3 متغییر رسمیت 91
4 –4 تجزیه و تحلیل استنباطی یافته ها مرتبط با اهداف، سوالات و فرضیه های تحقیق 92
4 – 4-1 بررسی اثرپذیری و انطباق معیار رسمیت 92
4 – 4-2 بررسی اثرپذیری و انطباق معیار تمرکز 92
4 – 4-3 بررسی اثرپذیری و انطباق معیار تأمین به موقع کالا 93
4 – 4-4 بررسی رابطه میان تمرکز سازمانی و تأمین به موقع کالا 94
4 – 4-5 بررسی رابطه میان رسمیت و تأمین به موقع کالا 95
4 – 4-6 بررسی تأثیر رسمیت و تمرکز سازمانی بر تأمین به موقع کالا 95
فصل پنجم : یافتهها ، نتیجهگیری و پیشنهادها 98
5 – 1 مقدمه 99
5 – 2 خلاصه تحقیق 100
5 – 3 تبیین فرضیهها و مقایسه با تحقیقات قبلی 100
5 – 3 – 1 تحلیل یافتههای جمعیت شناسی 100
5 – 3 – 2 تحلیل توصیفی متغیرها 101
5 – 3 – 3 تحلیل استنباطی فرضیه های پژوهش 102
5 – 3 – 3-1 تحلیل فرضیه ها با بهره گرفتن از آزمون تی 102
5-3-3-2- تحلیل فرضیه ها با بهره گرفتن از آزمون دو جمله ای 103
فرضیه فرعی دوم : بررسی رابطه میان رسمیت و تامین به موقع کالا 104
فرضیه اصلی تحقیق 105
5-3-3-4 نتایج از مدل خطی معادله رگرسیون 106
5-4-محدودیت های تحقیق 107
5- 5 پیشنهادها 107
5 – 6 پیشنهادهایی برای پژوهشهای آینده 109
این مطلب را هم بخوانید :
چکیده:
اهمیت صنعت نفت خصوصاً نقش حساس و تعیین کننده آن در نظام اقتصادی کشور بر کسی پوشیده نیست. در این راستا جلوگیری از رکود یا وقفه در عملیات روزمره، نگهداری موثر و ایمن دستگاهها ، تجهیزات واحدها ، همچنین، انجام پروژه ها و برنامه های از قبل پیش بینی شده، لزوم تهیه و تأمین به موقع کالای مورد نیاز را در موقعیتها و ابعاد مختلف اجتناب ناپذیر است.
در این پژوهش محقق سعی برآن دارد به بررسی متغیرهای ساختار سازمانی(رسمیت و تمرکز) با تأمین به موقع کالا درمدیریت تدارکات و امور کالای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پرداخته تا از نتایج حاصله جهت نیل به اهداف سازمانی استفاده گردد.
این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی و از نظر مکان از نوع پژوهشهای کتابخانهای و میدانی میباشد و از پرسشنامه استاندارد ساختار سازمانی (رسمیت و تمرکز) که تا اندازهای