دانلود پایان نامه و مقاله کارشناسی ارشد

دانلود پایان نامه و مقاله کارشناسی ارشد- متن کامل - همه رشته ها

دانلود پایان نامه و مقاله کارشناسی ارشد

دانلود پایان نامه و مقاله کارشناسی ارشد- متن کامل - همه رشته ها

بررسی موانع توسعه تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط ایران و ارائه مدل تجاری آن مطالعه موردی خوشه ...

جدول 2-3- طبقه‌بندی سازمانهای کوچک، متوسط و خرد از نظر اتحادیه اروپا         23

جدول 3-1- موانع اشاره شده در تحقیقات پیشین با بیشترین فراوانی                  57

جدول 5-1- وضعیت پاسخ دهندگان از نظر جنسیت                                     90

جدول5-2- وضعیت پاسخ دهندگان از نظر سن                                           91

جدول 5-3- وضعیت پاسخگویان از نظر سطح تحصیلات                                 92

جدول 5-4- وضعیت پاسخگویان از نظر رده شغلی                                        93

جدول 5-5- وضعیت پاسخ دهندگان از نظر تجربه استفاده از اینترنت                  94

جدول 5-6- وضعیت شرکتها از نظر سن                                                   95

جدول 5-7- وضعیت شرکتها از نظر تعداد پرسنل                                         96

جدول 5-8- وضعیت شرکتها از نظر نوع فعالیت                                           97

جدول 5-9- سطح  تحصیلات مدیران شرکت                                              99

جدول 5-10- تعداد کامپیوتر موجود در شرکت                                         100

جدول 5-11- تعداد کامپیوتر متصل به اینترنت موجود در شرکت                     101

جدول 5-12- میزان استفاده شرکتها از تجارت الکترونیک                             102

جدول5-13- سنجش نرمال بودن توزیع داده ها                                         104

جدول 5-14- میزان تاثیر عدم آشنایی مدیران صنعت و بازرگانی در عدم توسعه تجارت الکترونیک  105

جدول 5-15- نتایج آزمون نسبت موثر بودن عدم آشنایی مدیران صنعت و بازرگانی 106

عنوان و شماره                                                                            صفحه

جدول 5-16- نتایج مقایسه پاسخها مبنی بر مشخصات پاسخگو و مشخصات شرکت در مورد عامل اول        106

جدول 5-17- میزان تاثیر کمبود نیروی انسانی کارآمد و متخصص در عدم توسعه تجارت الکترونیک 108

جدول5-18 – نتایج آزمون نسبت موثر بودن عامل دوم در عدم توسعه تجارت الکترونیک در SMEs         108

جدول 5-19 – نتایج مقایسه پاسخها مبنی بر مشخصات پاسخگو و مشخصات شرکت در مورد عامل دوم       109

جدول 5-20- میزان تاثیر بالابودن هزینه های تجارت الکترونیک در عدم توسعه تجارت الکترونیک  110

جدول 5-21- نتایج آزمون نسبت موثر بودن عامل سوم در عدم توسعه تجارت الکترونیک در SMEs        111

جدول 5-22- نتایج مقایسه پاسخها مبنی بر مشخصات پاسخگو و مشخصات شرکت در مورد عامل سوم       111

جدول 5-23- میزان تاثیر آگاهی ناکافی از مزایای تجارت الکترونیک در عدم توسعه تجارت الکترونیک        113

جدول 5-24- نتایج آزمون نسبت موثر بودن عامل چهارم در عدم توسعه تجارت الکترونیک در SMEs      113

جدول 5-25- نتایج مقایسه پاسخها مبنی بر مشخصات پاسخگو و مشخصات شرکت در مورد عامل چهارم     114

جدول 5-26- آمار توصیفی پاسخ گروه های سنی مختلف به عامل چهارم            114

جدول 5-27- نتایج تست کروسکال والیس برای مقایسه نظرات گروه های سنی مختلف در عامل چهارم       115

جدول5-28 – آمار توصیفی پاسخ دو گروه سنی به عامل چهارم                       115

جدول 5-29- نتایج تست من ویتنی برای مقایسه نظرات دوگروه سنی در عامل چهارم 115

عنوان و شماره                                                                            صفحه

جدول 5-30- آمار توصیفی پاسخ سطوح مختلف تحصیلات به عامل چهارم          116

جدول 5-31 – نتایج تست کروسکال والیس برای مقایسه نظرات در سطوح مختلف تحصیلی در عامل چهارم 116

جدول 5-32- آمار توصیفی پاسخ دو سطح تحصیلی به عامل چهارم                  116

جدول 5-33- نتایج تست من ویتنی برای مقایسه نظرات دوگروه تحصیلی در عامل چهارم117

جدول 5-34- میزان تاثیر پیچیدگی تجارت الکترونیک در عدم توسعه تجارت الکترونیک 118

جدول 5-35- نتایج آزمون نسبت موثر بودن عامل پنجم در عدم توسعه تجارت الکترونیک در SMEs       118

جدول 5-36- نتایج مقایسه پاسخها مبنی بر مشخصات پاسخگو و مشخصات شرکت در مورد عامل پنجم      119

جدول 5-37- آمار توصیفی نظرات کاربران و غیر کاربران اینترنت نسبت به عامل پنجم 120

جدول 5-38- نتایج تست من- ویتنی برای مقایسه نظرات کاربر و غیر کاربر اینترنت نسبت به عامل پنجم    120

جدول 5-39- میزان تاثیر مقاومت اعضاء در برابر تغییر در عدم توسعه تجارت الکترونیک 121

جدول 5-40- نتایج آزمون نسبت موثر بودن عامل ششم در عدم توسعه تجارت الکترونیک در SMEs       121

جدول 5-41- نتایج مقایسه پاسخها مبنی بر مشخصات پاسخگو و مشخصات شرکت در مورد عامل ششم      122

جدول 5-42- میزان تاثیر عدم آمادگی طرفهای تجاری در عدم توسعه تجارت الکترونیک    123


جدول 5-43- نتایج آزمون نسبت موثر بودن عامل هفتم در عدم توسعه تجارت الکترونیک در SMEs       124

جدول 5-44- نتایج مقایسه پاسخها مبنی بر مشخصات پاسخگو و مشخصات شرکت در مورد عامل هفتم      124

جدول 5-45- میزان تاثیر وجود نداشتن فرهنگ عمومی استفاده از تجارت الکترونیک در عدم توسعه تجارت الکترونیک                                                                                                125

عنوان و شماره                                                                            صفحه

جدول 5-46- نتایج آزمون نسبت موثر بودن عامل هشتم در عدم توسعه تجارت الکترونیک در SMEs      126

جدول5-47- نتایج مقایسه پاسخها مبنی بر مشخصات پاسخگو و مشخصات شرکت در مورد عامل هشتم      126

جدول 5-48- میزان تاثیر عدم وجود مزیت کافی در استفاده از تجارت الکترونیک در عدم استفاده از تجارت الکترونیک                                                                                                128

جدول 5-49- نتایج آزمون نسبت موثر بودن عامل نهم در عدم توسعه تجارت الکترونیک در SMEs         128

جدول5-50- نتایج مقایسه پاسخها مبنی بر مشخصات پاسخگو و مشخصات شرکت در مورد عامل نهم         129

جدول 5-51- میزان تاثیر عدم استفاده رقبا از تجارت الکترونیک در عدم استفاده از تجارت الکترونیک        130

جدول 5-52- نتایج آزمون نسبت موثر بودن عامل دهم در عدم توسعه تجارت الکترونیک در SMEs        131

جدول5-53- نتایج مقایسه پاسخها مبنی بر مشخصات پاسخگو و مشخصات شرکت در مورد عامل دهم        131

جدول 5-54- میزان تاثیر ناکافی بودن قوانین حقوقی داخلی مرتبط با تجارت الکترونیک در عدم توسعه آن  133

جدول 5-55- نتایج آزمون نسبت موثر بودن عامل یازدهم در عدم توسعه تجارت الکترونیک در SMEs     133

جدول 5-56- نتایج مقایسه پاسخها مبنی بر مشخصات پاسخگو و مشخصات شرکت در مورد عامل یازدهم    134

جدول 5-57- میزان تاثیر پایین بودن امنیت در شبکه در عدم توسعه تجارت الکترونیک 135

جدول 5-58- نتایج آزمون نسبت موثر بودن عامل دوازدهم در عدم توسعه تجارت الکترونیک در SMEs    136

عنوان و شماره                                                                            صفحه

جدول 5-59 – نتایج مقایسه پاسخها مبنی بر مشخصات پاسخگو و مشخصات شرکت در مورد عامل دوازدهم  136

جدول 5-60- آمار توصیفی پاسخ گروه های سنی مختلف به عامل دوازدهم          137

جدول 5-61- نتایج تست کروسکال والیس برای مقایسه نظرات گروه های سنی مختلف در عامل دوازدهم     137

جدول 5-62- آمار توصیفی پاسخ دو گروه سنی به عامل دوازدهم                    137

جدول 5-63- نتایج تست من ویتنی برای مقایسه نظرات دوگروه سنی در عامل دوازدهم 138

جدول 5-64- آمار توصیفی پاسخ سطوح مختلف تحصیلات به عامل دوازدهم       138

جدول 5-65- نتایج تست کروسکال والیس برای مقایسه نظرات سطوح مختلف تحصیلات در عامل دوازدهم  138

جدول 5-66- آمار توصیفی پاسخ سطوح تحصیلات به عامل دوازدهم                139

جدول 5-67- نتایج تست من ویتنی برای مقایسه نظرات دوگروه سطح تحصیلات در عامل دوازدهم 139

جدول 5-68- آمار توصیفی نظرات کاربران و غیر کاربران اینترنت نسبت به عامل دوازدهم  140

جدول 5-69- نتایج تست من- ویتنی برای مقایسه نظرات کاربر و غیر کاربر اینترنت نسبت به عامل دوازدهم          140

جدول 5-70- میزان تاثیر ناکارآمد بودن نظام بانکی کشور در عدم توسعه تجارت الکترونیک 141

جدول 5-71- نتایج آزمون نسبت موثر بودن عامل سیزدهم در عدم توسعه تجارت الکترونیک در SMEs    141

جدول 5-72- نتایج مقایسه پاسخها مبنی بر مشخصات پاسخگو و مشخصات شرکت در مورد عامل سیزدهم  142

جدول 5-73- میزان تاثیر وجود نداشتن خطوط ارتباطی سریع  و مطمئن در عدم توسعه تجارت الکترونیک 143

 

عنوان و شماره                                                                            صفحه

جدول 5-74- نتایج آزمون نسبت موثر بودن عامل چهاردهم در عدم توسعه تجارت الکترونیک در SMEs   144

جدول5-75- نتایج مقایسه پاسخها مبنی بر مشخصات پاسخگو و مشخصات شرکت در مورد عامل چهاردهم   144

جدول 5-76- آمار توصیفی پاسخ سطوح مختلف تحصیلات به عامل چهاردهم      145

جدول5-77- نتایج تست کروسکال والیس برای مقایسه نظرات گروه های سنی مختلف در عامل چهاردهم     145

جدول 5-78- میزان تاثیر وجود نداشتن کارتهای اعتباری داخلی با گستره فعالیت بین المللی در عدم توسعه تجارت الکترونیک                                                                                                146

جدول 5-79- نتایج آزمون نسبت موثر بودن عامل پانزدهم در عدم توسعه تجارت الکترونیک در SMEs     147

جدول 5-80- نتایج مقایسه پاسخها مبنی بر مشخصات پاسخگو و مشخصات شرکت در مورد عامل پانزدهم   147

جدول 5-81- میزان تاثیر بازگشت سرمایه طولانی تجارت الکترونیک در عدم توسعه تجارت الکترونیک       148

جدول 5-82- نتایج آزمون نسبت موثر بودن عامل چهاردهم در عدم توسعه تجارت الکترونیک در SMEs   149

جدول 5-83- نتایج مقایسه پاسخها مبنی بر مشخصات پاسخگو و مشخصات شرکت در مورد عامل شانزدهم  149

جدول 5-84- آمار توصیفی نظر رده های مختلف شغلی پاسخگویان در مورد عامل شانزدهم 150

این مطلب را هم بخوانید :


جدول 5-85- نتایج تست کروسکال والیس برای مقایسه نظرات رده های شغلی مختلف در عامل شانزدهم    150

جدول 5-86- آمار توصیفی نظرات مدیران عالی و میانی نسبت به عامل شانزدهم   150

 

عنوان و شماره                                                                            صفحه

جدول 5-87- نتایج تست من- ویتنی برای مقایسه نظرات مدیران عالی و میانی نسبت به عامل شانزدهم     151

جدول 5-88- نتایج آزمون فریدمن برای عوامل 1 تا 16                               151

جدول 5-88- آمار توصیفی آزمون فریدمن برای عوامل 1 تا 16                      152

جدول 5-90- نتایج آزمون ویلکاکسون برای مقایسه دو به دو عوامل                   152

جدول 5-91- ماتریس همبستگی بین سئوالات                                         154

جدول 5-92- نتایج آزمون کرویت بارتلت و اندازه کایزر – مایر- الکین (KMO)   156

جدول 5-93- میزان اشتراک اولیه و بعد از استخراج عامل ها برای سئوالات         157

جدول 5-94- ارزش ویژه مولفه ها                                                        158

جدول 5-95 – ماتریس عاملی دوران نیافته                                              160

جدول 5-96- بارگذاری عاملی متغیرها                                                   161

جدول 5-97- ماتریس همبستگی مولفه ها                                              162

جدول 5-98- بارگذاری عاملی متغیرها                                                   163

جدول 5-99- مقادیر آلفای کرونباخ به ازای هر عامل                                   164

جدول 5-100- مقادیر آلفای کرونباخ به ازای هر عامل                                 164

فهرست شکل ها

 

عنوان                                                                                        صفحه

شکل3-1- مدل پذیرش تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط کانادا       43

شکل3-2- مدل پذیرش تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط آمریکا      44

شکل 3-3- مدل پذیرش تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط ویتنام     45

شکل3-4- مدل پذیرش تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط نیوزلند    46

شکل3-5- مدل مفهومی موانع توسعه تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط 52

شکل3-6- مدل مفهومی موانع توسعه تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط سوئد و استرالیا      53

شکل 3-7- مدل مفهومی موانع توسعه تجارت الکترونیک در شرکتهای سهامی بیمه ای آسیا          56

شکل 4-1- مراحل انجام پروژه                                                               64

شکل4-2- مدل مفهومی موانع توسعه تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط ایران         74

شکل 5-1- مدل مفهومی موانع توسعه تجارت الکترونیک در شرکتهای مستقر در خوشه نساجی      153

شکل 6-1- مدل تجاری توسعه تجارت الکترونیک در خوشه نساجی یزد    168

فهرست نمودارها

 

عنوان                                                                                        صفحه

نمودار 5-1- وضعیت پاسخ دهندگان از نظر جنسیت                                     90

نمودار 5-2- وضعیت پاسخ دهندگان از نظر سن                                          91

نمودار 5-3- وضعیت پاسخگویان از نظر سطح تحصیلات                                 92

نمودار 5-4- وضعیت پاسخگویان از نظر رده شغلی                                        93

نمودار 5-5- وضعیت پاسخ دهندگان از نظر تجربه استفاده از اینترنت                  94

نمودار 5-6- وضعیت شرکتها از نظر سن                                                   95

نمودار 5-7- وضعیت شرکتها از نظر تعداد پرسنل                                         96

نمودار 5-8- وضعیت شرکتها از نظر نوع فعالیت                                           97

نمودار 5-9- سطح تحصیلات مدیران شرکت                                               99

نمودار 5-10- تعداد کامپیوتر موجود در شرکت                                         100

نمودار 5-11- تعداد کامپیوتر متصل به اینترنت موجود در شرکت                     101

نمودار 5-12- میزان استفاده شرکتها از تجارت الکترونیک                             102

نمودار 5-13- میزان تاثیر عدم آشنایی مدیران صنعت و بازرگانی در عدم توسعه تجارت الکترونیک  105

نمودار 5-14- میزان تاثیر کمبود نبروی انسانی کارآمد و متخصص در عدم توسعه تجارت الکترونیک 107

نمودار 5-15- میزان تاثیر بالابودن هزینه های تجارت الکترونیک در عدم توسعه تجارت الکترونیک  110

نمودار 5-16- میزان تاثیر آگاهی ناکافی از مزایای تجارت الکترونیک در عدم توسعه تجارت الکترونیک        112

عنوان                                                                                        صفحه

نمودار 5-17- میزان تاثیر پیچیدگی تجارت الکترونیک در عدم توسعه تجارت الکترونیک 117

نمودار 5-18- میزان تاثیر مقاومت اعضاء در برابر تغییر در عدم توسعه تجارت الکترونیک 120

نمودار5-19 – میزان تاثیر عدم آمادگی طرفهای تجاری در عدم توسعه تجارت الکترونیک    123

نمودار 5-20- میزان تاثیر وجود نداشتن فرهنگ عمومی استفاده از تجارت الکترونیک در عدم توسعه تجارت الکترونیک                                                                                                125

نمودار5-21- میزان تاثیر عدم وجود مزیت کافی در استفاده از تجارت الکترونیک در عدم استفاده از تجارت الکترونیک                                                                                                127

نمودار 5-22- میزان تاثیر عدم استفاده رقبا از تجارت الکترونیک در عدم استفاده از تجارت الکترونیک        130

نمودار 5-23- میزان تاثیر ناکافی بودن قوانین حقوقی داخلی مرتبط با تجارت الکترونیک در عدم توسعه آن  132

نمودار 5-24- میزان تاثیر پایین بودن امنیت در شبکه در عدم توسعه تجارت الکترونیک 135

نمودار 5-25- میزان تاثیر ناکارآمد بودن نظام بانکی کشور در عدم توسعه تجارت الکترونیک 140

نمودار 5-26- میزان تاثیر وجود نداشتن خطوط ارتباطی سریع  و مطمئن در عدم توسعه تجارت الکترونیک 143

نمودار 5-27- میزان تاثیر وجود نداشتن کارتهای اعتباری داخلی با گستره فعالیت بین المللی در عدم توسعه تجارت الکترونیک                                                                                                146

نمودار 5-28- میزان تاثیر بازگشت سرمایه طولانی تجارت الکترونیک در عدم توسعه تجارت الکترونیک       148

نمودار 5-29- نمودار اسکری برای تعیین تعداد مولفه ها                               159

فهرست نشانه های اختصاری

 

 

EC = تجارت الکترونیک

SME= شرکتهای کوچک و متوسط

کلیات تحقیق

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد