دانلود پایان نامه و مقاله کارشناسی ارشد

دانلود پایان نامه و مقاله کارشناسی ارشد- متن کامل - همه رشته ها

دانلود پایان نامه و مقاله کارشناسی ارشد

دانلود پایان نامه و مقاله کارشناسی ارشد- متن کامل - همه رشته ها

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم و فنون مازندران پایان نامه

4.3.2.2سیستم های رهگیری مرسولات                                                 127

4.3.2.3سیستم های نمایش عملکرد سیستم رهگیری                130

4.3.2.4نمایش شماتیک ارسال اطلاعات سرور مراکز استان ها و سرور های شهرستان     133

4  بیان خصوصیات مدل پیشنهادی و ارزیابی مدل پیشنهادی 147

5                                             فصل پنجم (نتیجه گیری و پیشنهادات) 158

1  خلاصه تحقیق                                                                                                      159

2  بررسی مزایای رهیافت پیشنهادی                                                    159

3  محدودیتها و زوایای پوشش داده نشده                                       160

4  اقدامات آتی                                                                                                   161

6                           پیوست – منابع و مآخذ                                              162

فهرست جداول

شمارهصفحه
1جدول 1-2 مقایسه نسل های مختلف سیستم های اطلاعاتی10
2جدول2-2 سیر تکامل ERP16
3جدول 3-2 مقایسه روش های تحلیل استراتژی33
4جدول 4-2 بیان دیدگاه های جدید برای برنامه ریزی استراتژیک37
5جدول 5-2 فرایند تشخیص فرایند های کلیدی شرکت[6]50
6جدول 6-2 مشخص نمودن سطوح بلوغ زیر فرایند های مدیریت انبار و تدارکات در شرکت51
7جدول 7-2 طراحی نقشه استراتژیک 1- شرکت رضا نور52
8جدول 8-2 طراحی نقشه استراتژیک 2-شرکت رضا نور52
9جدول 9-2 مدل های برنامه ریزی استراتژیک بر اساس تحلیل شکاف بین وضعیت فعلی و مقصد آتی54
10جدول 10-2 مقایسه متدولوژی ها و مدل های برنامه ریزی استراتژیک سازمان[12]58
11جدول 11-2 فازهای اصلی متدولوژی EAP و خروجی ها[12]60
12جدول 12-2 انواع خروجی های فازهای EAP [12]61
13جدول 13-2 انواع تقسیم بندی مدل های رایانش ابری69
14جدول 14-2 تعاریف واژگان مرتبط با رایانش ابری[23]73
15جدول 15-2 مقایسه مدل های استقرار رایانش ابری77
16جدول 16-2 مقایسه مدل های سرویس های اصلی ارائه شده در رایانش ابری79
17جدول 17-2 سرویس دهندگان زیرساخت به عنوان سرویس[2و13]80
18جدول 18-2 سرویس دهندگان سکو به عنوان سرویس[2و13]80
19جدول 19-2 سرویس دهندگان نرم افزار به عنوان سرویس[2و13]81
20جدول 1-3 سطوح مدل برای دستیابی به سیستم های اطلاعاتی ابری96
21جدول 2-3 مسئولیت های وابسته به مدیریت سرویس های رایانش ابری97
22جدول 3-3 ماهیت استراتژیک Cloud103
23جدول 4-3 آنالیز SWOT یا TOWS، رایانش ابری104
24جدول 5-3 آنالیز SWOT یا TOWS، سیستم های منابع سازمان104
25جدول 6-3 دسیابی به استراتژی های ترکیبی مطلوب برای سیستم های منابع سازمانی ابری105
26جدول 7-3 انتخاب معیار های کلیدی (تکنولوژی جدید) بر اساس نظرات خبرگان شرکت106
27جدول 8-3 مجموع امتیازات هر فرایند نسبت به معیارها توسط هر کدام از خبرگان (کارشناس 1)106
28جدول 9-3 امتیاز فرایند های کلیدی با توجه به معیارهای تعیین شده107
29جدول 1-4 نقشه استراتژیک شرکت پست118
30جدول 2-4 بررسی وضعیت استراتژی ها طبق مدلSWOT119
32جدول 3-4 معماری داده – ارتباطات بین موجودیت ها و فرایند CRUD137
33جدول 4-4 معماری سیستم های کاربردی – ماتریس ارتباط سیستم به فرایند137
34جدول 5-4 آنالیز SWOT یا TOWS، شرکت پست ج.ا.ا – وضعیت فعلی138
35جدول 6-4 آنالیز SWOT یا TOWS، شرکت پست ج.ا.ا – با در نظر گرفتن شرایط سیستم های منابع سازمانی ابری139
36جدول 7-4 دسیابی به استراتژی های ترکیبی مطلوب برای سیستم های منابع سازمانی ابری141
37جدول 8-4 انتخاب معیار های کلیدی (تکنولوژی جدید) بر اساس نظرات خبرگان شرکت144
38جدول 9-4 امتیاز فرایند های کلیدی با توجه به معیارهای تعیین شده145
39جدول 10-4 کارهای مرتبط صورت گرفته توسط دیگران در رابطه با CloudERP148
40جدول 11-4 کارهای مرتبط صورت گرفته توسط دیگران در رابطه با ERP و BSC149
41جدول 12-4 مقایسه یافته های این پژوهش و کارهای مرتبط (استفاده از تکنولوژی ابر برای منابع سازمان)150
42جدول 13-4 بیان خصوصیات راهکارهای پیشنهادی– مقایسه با سیستم های منابع سازمان151
43جدول 14-4 بیان خصوصیات راهکارهای پیشنهادی – مقایسه با مدل های تحلیل استراتژیک


151
44جدول 15-4 بیان خصوصیات راهکارهای پیشنهادی – مقایسه با دیدگاه های جدید برای برنامه ریزی استراتژیک152
45جدول 16-4 بیان خصوصیات راهکارهای پیشنهادی–مقایسه با مدل برنامه ریزی مبنا (دیدگاه های فرایند و استراتژی)
46جدول 17-4 بیان خصوصیات راهکارهای پیشنهادی – مقایسه با مدل های برنامه ریزی استراتژیکی که بر اساس تحلیل شکاف بین وضعیت فعلی و مقصد آتی هستند152
47جدول 18-4 بیان خصوصیات راهکارهای پیشنهادی-مقایسه با متدولوژی ها و مدل های برنامه ریزی استراتژیک سازمان153
48جدول 19-4 قیمت های ارائه شده برای پیاده سازی سیستم های منابع سازمانی (شرکت مایکروسافت)[32]154
49جدول 20-4 قیمت های ارائه شده برای خدمات پردازش ابری در زمینه سیستم های منابع سازمانی (شرکت مایکروسافت)[32]154
50جدول 21-4 قیمت های ارائه شده برای خدمات پردازش ابری جهت بسته های ماشین های مجازی (شرکت تبیان)154
51جدول22-4 قیمت های ارائه شده برای خدمات پردازش ابری جهت بسته های فضای ذخیره سازی (شرکت تبیان)154
52جدول 23-4 قیمت های ارائه شده برای خدمات پردازش ابری جهت بسته های خدماتVPC (شرکت تبیان)155
53جدول 24-4 برآورد هزینه های فعلی سرویس رهگیری شرکت پست ج.ا.ا156
54جدول 25-4 برآورد هزینه های فعلی سرویس رهگیری شرکت پست ج.ا.ا (شرکت تبیان)156
55جدول 26-4 برآورد هزینه های فعلی سرویس رهگیری شرکت پست ج.ا.ا (شرکت مایکروسافت)157
56جدول 27-4 مقایسه ای بین (نیازهای کمی)-ارائه سیستم های منابع سازمان بر اساس تقاضاو روش های سنتی158
57جدول 28-4 مقایسه ای بین (نیازهای کیفی)-ارائه سیستم های منابع سازمان بر اساس تقاضاو روش های سنتی158

 

فهرست تصاویر و نمودار

 

شمارهصفحه
1شکل 1- 1 روش انجام این تحقیق6
2شکل 1-2 چارچوب چرخه حیات سیستمهای اطلاعاتی سازمان[4]14
3شکل2-2 سیر تکاملی ERP[4]16
4شکل 3-2 میزان تمایل به نسخه های مختلف برنامه ریزی منابع سازمان22
5شکل 4-2 میزان تمایل به MRP,ERP22
6شکل 5-2 مراحل کلی برنامه ریزی استراتژیک سیستمهای اطلاعاتی [8]32
7شکل 6-2 رابطه علت و معلولی در مدل کارت امتیازی متوازن[6]41
8شکل 7-2 ساخشکل 7-2 ساختار شماتیک مدل راهی به تعالی مبنا[6]43
9شکل 8-2 نقشه راه مدل مدیریت استراتژیک مبنا[6]43
10شکل 9-2 نتایج تحلیل وضعیت موجود44
11شکل 10-2 تحلیل محیط نزدیک سازمان(آنالیز پورتر)45
12شکل 11-2 آنالیز PESTLE در یک نگاه[6]45
13شکل 12-2 طبقه بندی ذی نفعان از دید اثر پذیری و اثر گذاری (ماتریس طبقه بندی ذی نفعان)46
14شکل 13-2 مدل یکپارچه جهت شناسایی عوامل بحرانی موفقیت و شایستگی ها[6]47
15شکل 14-2 تعیین استراتژی کلان شرکت- تعیین وضعیت شرکت در ارتباط با عوامل داخلی و خارجی[6]48
16شکل 15-2 روش های تدوین استراتژی ها(و راهکار ها) در مدل مبنا[6]49
17شکل 16-2 استراتژی های ترکیبی،آنالیز SWOT یا TOWS [6]49
18شکل 17-2 مکانیزم تدوین اهداف کمی در مدل مبنا[6]53
19شکل 18-2 ساختار کامل کارت امتیازی برای شرکت رضا نور54
20شکل 19-2 مراحل اصلی مدل استراتژیک Y، (جهت تحلیل شکاف وضع فعلی و مطلوب سازمان)[3]55
21شکل 20-2 اجزای EAP برنامه ریزی معماری سازمانی59
22شکل 21-2 تکنولوژی سرویس گرایی-فرایند کسب و کار هم نوایی[2]66
23شکل 22-2 تکنولوژی سرویس گرایی-فرایند کسب و کار چیدمان[2]67
24شکل 23-2 تمایل به سمت محاسبات ابرین67
25شکل 24-2 سطوح مدل برای محاسبات ابری69
26شکل 25-2 سیر تکامل سبک های محاسباتی[13]70
27شکل 26-2 مدل های اصلی تحویل سرویس در محاسبات ابرین[2و13]75
28شکل27-2 پشته مرجع محاسبات ابرین[22]76
29شکل 1-3 فرایند تحقیق ( در فصل سوم )84
30شکل 2-3 تمایل به سمت استفاده از رایانش ابری در نرم افزارهای منابع سازمان86
31شکل 3-3 نمایش لایه ای مدل محاسبات ابری[38]88
32شکل 4-3 تکنولوژی معماری پایگاه داده ابر(رییس و مرئوس)89
33شکل 5-3 مدیریت منابع داده، جهت ذخیره سازی داده ها در ابر89
34شکل 6-3 فرایند استفاده از منابع ابری (برنامه ها و پایگاه های داده)، در یک سیستم ابری مجتمع90
35شکل 7-3 فرایند استفاده از برنامه ها، بر اساس تقاضای کاربر و یا کلاینت90
36شکل 8-3 یک برنامه به طور کامل در ابر مستقر شود92
37شکل 9-3 قسمتی از برنامه ها در ابر مستقر شوند92
38شکل 10-3 مدل چرخه حیات ERP و CloudERPبا نگاه فرایندی[27]93
39شکل 11-3 تمایل به سمت استفاده از مدل های مختلف سرویس رایانش ابری (Iaas,Saas,Paas)99
40شکل 12-3 رابطه بین استراتژی های سازمان و تکنولوژی و سیستم های اطلاعاتی(فعلی و مطلوب)
این مطلب را هم بخوانید :
مجله تخصصی نارمک دیجیتال - راهنماهای جامع و کاربردی
100
41شکل 13-3 مراحل و قسمت های مدل پیشنهادی101
42شکل 1-4 ساختار سازمانی وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور115
43شکل 2-4 نمودار تشکیلات شرکت پست ج.ا.ا وابسته به وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات115
44شکل 3-4 نمودار تشکیلات شرکت پست جمهوری اسلامی ایران – مرکز فناوری اطلاعات120
45شکل 4-4 سیستم رهگیری مرسولات پستی – صفحه جستجو122
46شکل 5-4 سامانه مدیریت اطلاعات اشیا و مدارک پیداشده122
47شکل 6-4 مدیریت جغرافیایی و کدگذاری کشور123
48شکل 7-4 سیستم یکپارچه پست صوتی123
49شکل 8-4 سایت سفارش تمبر شخصی – شرکت پست جمهوری اسلامی ایران124
50شکل 9-4 بازار الکترونیک شرکت پست125
51شکل 10-4 رهگیری مدارک خودرو125
52شکل 11-4 سرویس پست الکترونیک126
53شکل 12-4 سیستم قبول مرسولات-جهت ورورد اطلاعات مرسولات128
54شکل 13-4 سیستم توزیع-جهت پیگیری وضعیت ارسال مرسولات129
55شکل 14-4 سیستم دریافت امضای دریافت کننده-نرم افزار اسکن امضا130
56شکل 15-4 سایت رهگیری مرسولات پستی131
57شکل 16-4 جزئیات حرکت مرسوله به سمت مقصد131
58شکل 17-4 ارائه گزارشات مدیریتی در رابطه با آمار مرسولات پستی132
59شکل 18-4 گزارش عملکرد هر استان (شامل جزئیات عملکرد شهرستان های آن )در رابطه مرسولات پستی132
60شکل 19-4 مشاهده جزئیات عملکرد هر دفتر واقع در هر شهرستان در رابطه با مرسولات پستی133
61شکل 20-4 نمونه ای از گزارشات ارسال اطلاعات (تعداد مرسولات) برای یک دفتر پستی133
62شکل 21-4 معماری تکنولوژی – معماری ایستگاه های کاری (مدل مفهومی)134
63شکل 22-4 نمایش روند نمایش اطلاعات مربوط به سیستم گزارشات مدیریتی135
64شکل 23-4 سرور های مرتبط با سیستم رهگیری135
65شکل 24-4 معماری سیستم های کاربردی – ارتباط بانک اطلاعاتی و سیستم ها136
66شکل 25-4 معماری داده- سیستم رهگیری مرسولات136
67شکل 26-4 معماری سیستم های کاربردی – ارتباط نرم افزار به عناصر زیرساخت و بانک اطلاعاتی137
68شکل 27-4 معماری پیشنهادی – ارتباط بانک های اطلاعاتی و برنامه ها142
69شکل 28-4 معماری پیشنهادی –   ارتباط بانک های اطلاعاتی و سرورهای مجازی وفیزیکی143
70شکل 29-4 معماری پیشنهادی – ارتباط نرم افزار به عناصر زیرساخت و بانک اطلاعاتی143

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




 

 

1            فصل اول (مقدمه و کلیات تحقیق)

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد