اهمیت بازار یابی الکترونیکی برای بانک
بانک ها دلیل محکمی برای انجام بازاریابی الکترونیک دارند. اگر آنها به موقعیت های مطرح شده از سوی اینترنت پاسخ مقتضی ندهند، می بایست یک نقش دوم را در زمینه بازاریابی الکترونیک ایفا نمایند. بنابراین آنها شانس کمی برای برقراری ارتباط مستقل با خریدار و فروشنده یا ارائه خدمات خودشان در بازار الکترونیک دارند.
فوایدی که بازاریابی الکترونیک برای بانک ها دارد می توان به صورت زیر بیان نمود:
1- ارائه خدمات سنتی بانکی به صورت الکترونیک
تعدادی از بانک ها وب سایت هایی را ایجاد میکنند که بوسیله آنها، مشتریان می توانند عملیات بانکی همانند کنترل ترازها، وجوه و درخواست کارت های اعتباری را انجام دهند. شرکت های کوچک میتوانند از این طریق درخواست های خود را برای اخذ وام مطرح نموده و از سوی دیگر اطلاعات مربوط به صورت اسامی پرسنل و حقوق و دستمزد آنها را بوسیله این شبکه کنترل نمایند و از فایده مدیریت نقدینکی نیز بهره مند گردند.(فکور ثقیه،1391،24)
گسترش خدمات تجارت الکترونیک
بانکها درحال طراحی و گسترش انواع خدمات جدید تجارت الکترونیک هستند. بانکها می توانند نقش خود را به عنوان تسهیل کننده تجارت الکترونیک افزایش داده و منتظر ایجاد کاهش در نقش دیرپای خود به عنوان واسطه مالی باشند. (فکور ثقیه،1391،26)
خدمات بانکی ارائه شده توسط تجارت الکترونیک به شرح ذیل است:
الف) تأسیس شبکه دسترسی به اینترنت
ب) تأیید صحت مشخصات مشتریان
ج) تسهیل برای ورود موسسات کوجک به تجارت الکترونیک
د) صدور صورت حساب به صورت الکترونیک
ه) صدور پول الکترونیک و چک های الکترونیک( الهیار فرد،1390،55)
اهداف پژوهش:
هدف اصلی:
این مطلب را هم بخوانید :
بررسی نقش بازاریابی الکترنیکی بر جذب مشتری در بانک تجارت
اهداف فرعی: